Subscribe:

dissabte, 11 de maig del 2013

Tasca 4. Despeses de la llar acumulades

En aquesta tasca vincularem les dades de la tasca 3, per obtenir la despesa total acumulada.

Per recuperar les dades haurem de seguir aquests passos:

1. Rescatem la tasca 3. Les despeses de la llar i mostrem les columnes que s'havien amagat. Seleccionem les files 3 i 9. Ens posem a sobre amb el ratolí a la barra que numera les files i amb el botó dret del ratolí seleccionem "mostrar". Obrim el nou full de càlcul on hem de copiar la taula, Fitxer/nou/full de càlcul.

2. Copiar la taula en un full de càlcul nou i anomenar-lo Gener. Copiar la taula en un altre full, canviar les despeses i anomenar-lo Febrer. Repetir aquesta operació en un tercer full i anomenar-lo Març. Posem Gener al primer full de càlcul. Ens posem a sobre del full i amb el botó dret del ratolí escollim "anomena full" i li posem Gener. Seleccionem la taula i amb el botó dret seleccionem copiar, anem al nou full i amb el botó dret del ratolí fem enganxar. Al títol de les despeses posem Gener. Ens posem a sobre de les cel-les fusionades on tenim la llegenda "Despeses de la llar" i a continuació escrivim Gener. Tornem a copiar la taula als dos fulls següents i els anomenem Febrer i Març.

3. Vincular la informació de les columnes en un full nou anomenat "1er. trimestre" i vinvular la despesa de cada concepte i mes i calcular la despesa acumulada per conceptes i la total. Al full 4, li anomenem "1er. trimestre" i copiem la llegenda "Despesa de la llar. Març". Una vegada ho hem fet canviem el nom per "Despesa de la llar. 1er. trimestre". Escrivim Gener, febrer i març a les columnes A4, A5 i A6.

4. Vincular els totals de cada despesa i mes amb els fulls anteriors. Al costat de cada concepte hem de prémer = amb l'assistent de funcions, anar al full on tenim el total del concepte, tornar al full del 1er. trimestre i prémer la tecla Intro. Així veurem que tenim vinculada la dada del total de la despesa. Hem de fer aquesta operació amb tots els conceptes i mesos.

a. Introduim la llegenda "Despesa acumulada" per a cada concepte i donem l'amplada necessària. Per calcular la despesa acumulada de cada concepte hem d'introduir la fórmula de la Suma amb l'assistent de funcions. Posem = escollim la funció Suma i arrosseguem totes les cel-les del mateix concepte.
b. Introduim la llegenda "Despesa total" en negreta. Escollim = Suma en l'assistent de funcions i arrosseguem totes les cel-les de les Despeses acumulades.

5. Mostrar la despesa màxima i mínima amb l'ajuda de l'Assistent de Funcions. a. Introduim Despesa màxima i desesa mínima en negreta. Posem = i escollim MAX, arrosseguem totes les cel-les de les Despeses Acumulades i fem click a Intro. Així comprobarem que la despesa màxima es l'Alimentació. b. Posem = i escollim MIN, arrosseguem totes les cel-les de les Despeses Acumulades i fem click a Intro. Així comprobarem que la despesa mínima es la Perruqueria. c. Donem a tota la taula el mateix format Format/formatació automàtica/d'Acord.

6. Gràfic de la despesa acumulada per conceptes. Per escollir les llegendes dels conceptes i les despeses acumulades corresponents hem de prémer la tecla Ctrl i sense deixar-la durant tota la selecció, anem fent click amb el ratolí a cada concepte i després a la despesa acumulada corresponent fins a finalitzar la selecció. Fem click a la icona dels gràfics i seleccionem Diagrama de sectors/aparença 3D/següent. Anem prement Següent fins a arribar a "Elements de diagrama", aquí posarem el títol "Despeses acumulades" i subtítol "Primer trimestre 2013", per acabar fem click a Finalitza.
Arrosseguem la gràfica i la personalitzem:
a. Inserim etiquetes de les dades fent click amb el botó dret del ratolí.
b. Formatem les etiquetes de les dades fent click a sobre del sector circular. S'obrirà una finestra emergent on marcarem "mostra el valor com a percentatge" i gira 90º. c. Canviem el fons, vores ....

7. Separem del sector cirular la despesa màxima i la despesa mínima. Ens posem a sobre del sector amb més percentatge i fem click a sobre. Sense deixar-lo arrosseguem el tros de sector, d'aquesta forma quedarà separat de la resta. Farem la mateixa operació amb el percentatge més baix. 8. Formatar la impressió del document. Igual que ens va passar en les tasques anteriors comprobarem que la impressió del document haurà de ser horitzontal, ja que sino la impressió no serà complerta.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada